Deze sneakers zijn 7800% meer verkocht sinds Squid Game

Dat de Netflix-serie Squid Game wereldwijd een gigantisch succes is, kunnen we niet meer ontkennen. Dat merkt niet alleen Netflix aan zijn kijkcijfers, maar ook andere bedrijven slaan hier (geheel onverwachts!) een slaatje uit. Zoals dit sneakermerk!

sneakers squid game
 

Squid Game

Een korte uitleg over Squid Game: 456 deelnemers doen mee aan een dodelijk spel waar kinderspelletjes centraal staan. Wie alle spelletjes overleeft, krijgt een gigantisch geldbedrag als prijs. En dat is belangrijk, want alle deelnemers hebben torenhoge schulden. Hoe ver ga je voor een geldbedrag? Deze deelnemers gaan in ieder geval heel ver!

Outfit

De deelnemers dragen allemaal dezelfde outfit: een turqoise trainingspak met hun speelnummer én witte sneakers die heel erg op het sneakersmerk Vans lijken. Deze witte vans bestaan natuurlijk al langer, maar nog nooit eerder heeft Vans zo'n omzet gedraaid als in de afgelopen paar weken. En dat allemaal door de Netflix-serie!

Halloween

Sinds Squid Game is uitgebracht, afgelopen september, verkoopt het sneakermerk 7800 procent meer dan normaal. Het gaat om de witte slip-ons. Een verklaring voor deze omzet kan zijn doordat Halloween er weer aan komt. Veel mensen willen zich waarschijnlijk verkleden in Squid Game-stijl en daar passen die witte Vans natuurlijk perfect bij!

sneakers squid game

sneakers squid game

Gepubliceerd op: 17 oktober 2021

Bron

Tags